منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

 

اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه میخواهید؟

خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.

امام خامنه ای ۷۷/۲/۷




برچسب ها :

موضوع :
ما می توانیم , سبک زندگی ,  , 

 

تو پادشاه عالمی!
خودت را کوچک ندان
تو بهترین مخلوق خداوند حکیمی!
سلیمان باش و دستور بده.
به خشمت بگو :
برو اونطرف وایسا. برو و بر سر تکبرم خالی شو.
به قهرت بگو:
شما بفرمایید و بین من و جناب دروغ قهر برقرار کنید.
به دیو درونت قاطعانه بگو:
نـــــــــه ، من غلام ِ تو نیستم. تو غلام منی.
مانند سلیمان مُـلک وجودت را فرمانروایی کن.

استاد حسین الهی قمشه ای




برچسب ها :

موضوع :
ما می توانیم , سبک زندگی ,  , 

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بسیاری از اوقات برای انجام امور مهمی نیاز به جستجوی تصاویر داشته‌اید اما هنگام جستجو با این مشکل روبه‌رو شده باشید که به نوعی بخش جستجوی تصاویر گوگل را بلااستفاده می‌کند. برخلاف مایکروسافت که به تازگی شروع به تعامل بیشتری با کاربران ایرانی کرده، گوگل همچنان روی خوشی به آی‌پی های ایرانی نشان نمی‌دهد و معمولا در تمام سرویس‌هایش از جمله پلی استور و بخش جستجوی تصاویر، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند.

برای حل این مشکل ابتدا از منوی‌ استارت، RUN را اجرا کرده، یا کلید میانبر "ویندوز+R" را فشار دهید. در پنجره ی باز شده عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر کنید تا پنجره‌ی cmd برای شما باز شود. در cmd عبارت ping google.com را نوشته و کلید اینتر را فشار دهید.

بعد از این کار نتایجی از پینگ ادرس گوگل به شما نمایش داده می شود که در بالای این نتایج، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک آی پی نوشته شده است. حال تنها کاری که لازم است انجام دهید استفاده از این آی پی به جای آدرس www.google.com در مرورگر است. حالا می‌توانید بدون هیچ مشکلی در لود شدن تصاویر، به جستجو بپردازید. برای راحتی کار می‌توانید این آی پی را بوک‌مارک کنید تا نیاز به وارد کردن دستی آن در هر بار استفاده نباشد.

توجه کنید که در صورتی که بعد از ورود به صفحه‌ی اول گوگل با استفاده از آی پی بالا، اگر روی گزینه‌ی Image کلیک کنید دوباره به دامنه google.com منتقل خواهید شد. شما ابتدا باید موضوع خود را در کادر صفحه‌ی اول گوگل وارد کنید و سپس در صفحه‌ی نتایج متنی، روی Images کلیک کنید.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , ما می توانیم ,  , 

برای نخستین بار در جهان ، ساخت و پیوند نای مصنوعی در ایران

برای اولین بار در دنیا تراشه و ساختار نای مصنوعی با استفاده از پلیمرهایی شبیه به غضروف اصلی نای در ایران ساخته شد که پس از کشت سلولهای بنیادی از اعضای خود فرد بر روی اسکلت اصلی که فاقد سلولهای مجرای نای است، در شکم خود فرد درون پرده صفراقی کاشته شد و پس از 6 ماه یک نای کامل با سلولهای خود فرد بدست آمد و بعد از برداشتن، آن را بجای نای از بین رفته بیمار پیوند زدند. این عمل جراحی منحصر بفرد در ایران و برای اولین بار در جهان روی یک زن 29 ساله که در تصادف دچار پارگی نای شده بود انجام گرفت.




برچسب ها :

موضوع :
ما می توانیم ,  , 
پروتز عصبی

ایران دومین کشور دارای دانش ساخت پروتز عصبی در جهان

پروتزهای عصبی به عنوان یک روش بالقوه موثر برای ایجاد حرکت در اندام فلج افراد دچار ضایعه نخاعی و یا ضایعه مغزی و رفع اختلالات حرکتی ام . اس، CP و STROKE مطرح است و در محیط های تحقیقاتی - کلینیکی برای ایجاد حرکت در اندام فوقانی ( بستن و باز کردن پنجه دست و کنترل دست آرنج و شانه ) و اندام تحتانی ( ایستادن، گام برداشتن ، رفع افتادگی مچ پا ) به کار می رود. ین نوع پروتزها در محلی از عضو قرار می گیرند که نزدیک نقطه موتوری عضله هستند ( همان نقطه ای که عصب وارد شده و در عضله منشعب می شود) و واحدهای حرکتی را در نزدیکی همان محل تحت کنترل قرار می دهند. کشور ما بعد از آمریکا دومین کشوری است که قادر به استفاده از این تکنولوژی پیشرفته برای ایجاد حرکت در بیماران ضایعه نخاعی می باشد. روتز عصبی ساخته شده ایرانی یک سیستم میکروالکترونیکی با تراشه ریز پردازنده ای است که بر اساس مکانیزم مغز انسان در ایجاد و کنترل حرکت عمل می کند که در نوع خود در دنیا منحصر به فرد است.




برچسب ها :

موضوع :
ما می توانیم ,  , 
رماتیسم

ایران اولین داروی گیاهی جهان را برای درمان روماتیسم تولید کرد

محققان کشورمان برای اولین بار در جهان موفق شدند داروی ۱۰۰ درصد گیاهی درمان روماتیسم را تولید کنند. این دارو با آزمایش روی ۲۶۰ بیمار آثار موفقیت آمیز درمانی داشته است. این دارو به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می گیردو در واقع تولید یک داروی گیاهی برای درمان روماتیسم برای اولین بار در دنیا انجام شده است.  یکی از دلایل بروز روماتیسم ، تحلیل بافت غضروفی است و ویژگی اصلی این دارو نیز آن است که از تحلیل بافت غضروفی جلوگیری می کند و باعث می شود بافت غضروفی در شرایط کاملا سالم باقی بماند.مشابه خارجی این دارو ۱۰۰ درصد بر پایه شیمیایی تولید شده است اما داروی روماتیسم ساخت محققان ایرانی اولین داروی درمان روماتیسم برپایه گیاهی است که از این حیث مزیت بسیار مهمی به شمار می رود.نتایج درمانی این دارو بسیار رضایت بخش بوده است و استفاده از این دارو حتی در مواردی سبب ترمیم زخم و بافت از دست رفته شده است.




برچسب ها :

موضوع :
ما می توانیم ,  , 

ایران سومین کشور استخراج کننده سلولهای بنیادی ازدندان های شیری

ابتکار انحصاری دانشمندان ایرانی در ترمیم ضایعات نخاعی
در روش جدید تزریق سلولهای "شوان" (که از عصب "سورال" واقع در ساق پای خود بیمار استخراج شده) به محل مسدود شده نخاع که به صورت انحصاری ابتکار دانشمندان ایرانی است، سلولهای شوان وارد حفره‌ای در نخاع که به علت یک ضربه بیرونی به وجود آمده و مانع عبور سیگنالهای عصبی شده است می شود و رفته رفته به یک طرف آن موضع حرکت می‌کند به طوری که ابتدا یه اندازی یک خط کوچک راه را برای عبور سیگنالهای عصبی باز می‌کند به این ترتیب بیمار می‌تواند به مرور اندامهای بی حس شده خود را حرکت دهد، سلولهای شوان به تدریج راههای دیگری را هم برای عبور سیگنالهای عصبی باز می‌کند و با ادامه این روند رفته رفته بیمار می‌تواند اندامهای خود را حرکت دهد. پیش از این، دانشمندان روس  با استفاده از سلول های مخاط بویایی و دانشمندان چینی هم با استفاده از سلول های بنیادی جنین سقط شده سعی در ترمیم ضایعات نخاعی داشتند. اما هیچ کدام به اندازه روش ایرانی ترمیم ضایعات نخاعی با کمک تزریق سلول های شوان نتیجه نگرفته اند.




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , ما می توانیم ,  , 

تولید پودر استخوان ساز توسط ایران برای اولین بار در جهان

صفحات رشد بخشی از بافت  استخوان  است که  در مرحله جنینی وطفولیت حاوی سلول های زاینده  استخوان ، عوامل رشد ، پروتئین های ویژه  استخوان ساز وسلول های بنیادی است.

پیش تر پودر  استخوان ساز از اجساد انسان گرفته می شد که  امکان انتقال و سرایت بیماری های  عفونی خطرناک نظیر  hiv و هپاتیت های b و c وجود داشت.

روند ترمیم  استخوان  با استفاده از پودری که منشا حیوانی دارد در مقایسه با گروه شاهد بسیار سریع تر است به طوری که در گروه شاهد روند  استخوان  سازی (ترمیم) 96 روز بوده  است ولی در  استفاده از پودر  استخوان  56 روز است.

این پودر منشأ حیوانی دارد و روند شکستگی های استخوانی را سرعت می بخشد.قبلا این پودر از اجساد انسانی تهیه میشد که انتقال بیماری های خطرناک، هزینه زیاد وترمیم طولانی مدت از معایب آن بود.

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , ما می توانیم ,  , 
ایدز..

تولید داروی ایرانی ایدز با نام IMOD برای نخستین بار در جهان
داروی ایرانی ایدز IMOD کاملا اثرگذار و ایمن بوده و تا کنون عوارض خاصی درباره آن به ثبت نرسیده است.در آزمایش های اولیه این دارو بر 200 بیمار مبتلا به ایدز ثابت شد که پس از یک دوره درمان 90 روزه سطح ایمنی بدن تا یک سال بالا می ماند. داروهایی که قبلا برای درمان بیماری ایدز استفاده می شد داروهای شیمیایی بودند که در 30 درصد موارد به علت عوارض این داروها، مجبور به تعویض دارو یا دوز مصرف آن بودند اما داروی ایرانی IMOD هیچ عارضه ای ندارد و هزینه آن از داروهای شیمیای بسیارکمتر است.

 

 




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , ما می توانیم ,  , 


صفحه قبل 1 صفحه بعد